Standpunten overzicht

Bereikbaarheid en Mobiliteit

De gemeente Cuijk heeft een goede uitgangspositie op het gebied van verkeer en vervoer. Liggend aan het water, de A73 als snelle ontsluitingsroute en een treinstation.

D66 ziet mogelijkheden om deze goede uitgangspositie verder te verbeteren:

• Verbeterde infrastructuur voor de auto, onder meer door de invoeg- en uitvoegstrook van de A73 tussen Cuijk en Malden door te trekken en te gebruiken als derde rijstrook
• Verbeterde infrastructuur voor de fiets, zoals een directe toegang vanuit het centrum, de nieuwe fietsroute naar de Kraaijenbergse plassen en terugkeer van de verlichting op het fietspad tussen Beers en Cuijk
• Maaslijn volledig dubbelspoor, uitbreiding dienstverlening
• Treinhalte Heeswijkse Kampen/Valuwe (Katwijk)
• Nachttrein naar Nijmegen

D66 wil speciaal aandacht voor goede vervoersvoorzieningen voor met mensen met een mobiliteitsbeperking. Deze voorzieningen hebben vooral een sociaal maatschappelijk karakter. Op dit moment functioneren diverse systemen in de gemeente Cuijk. Het betreft onder andere de buurtbus, de Regiotaxi, Vrijwillige Hulpdienst Cuijk en “Ik neem je mee”. D66 wil onderzoeken op welke wijze deze diensten beter bij elkaar kunnen komen.

Vergroten van de bereikbaarheid van Cuijk